tirsdag, juli 08, 2008

Nederdelen.......

...blev færdig og har efterladt mig aldeles ømskindet i nakke og arme! Bomuld er bare slet ikke mig.

Men resultatet er jo helt perfekt og alle smerterne værd!



Nederdelen er fra bogen "Kæk og Klassisk" af Lene Home Samsøe. Der er strikket i Kick garnet...fra storlageret....må lige pudse glorieren. Der er vel brugt godt 170 gram. Picot kanterne er hæklet i hæklegarn nr. 5, men da opskriften skriver hæklegarn nr. 10 hæklede jeg med dobbeltgarn...det kom til at se fint nok ud.


Jeg har ændret på taljen...for hvor mange børn på fire år har talje til at holde en bomuldsnederdel op med et tyndt bindebånd? Ikke min Emma....så der er udover flere indtagninger....faktisk minus tyve masker mindre i str. 4 år strikket 12 piunde rib og så syet elastik i med heksesting....



Den sidder rigtig godt med mine justeringer! Foto af model iklædt kommer ved lejlighed.

5 kommentarer:

Irene sagde ...

Den er supersød! Den må jeg vist også strikke til mit barnebarn ved lejlighed. Har købt bogen - der er flere søde modeller i.

Karina sagde ...

Rigtig sommerfin og en rigtig god justering med taljen, tror jeg. Camilla på 11 har heller ingen talje, så vi køber kun bukser med eleasik på indersiden til justering, ellers hænger det hele nede om anklerne!

Anonym sagde ...

Den er rigtig fin! Og du har helt ret mht børnetaljer - elastik er nødvendig.
Hmmm har pink kick på lageret....men strikkekøen er også uendelig...og bomuld har det med hele tiden at komme bagerst...
Godt modellen går så langt op i størrelse :-)))
KH Britt

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

irene ...kom du bare igang med at strikke til dit barnebarn.nederdelen er nem og hurtigt at strikke.

karina...elastik i taljen er et "must" synes jeg i en bomuldsnederdel....den er jo lidt tung! så det kan varmt anbefales.

britt....nederdelen går fra str. 4år op til str. 10år. og størrelserne kan let gøres både mindre og størrer.....længere og kortere.
god fornøjelse!

Anonym sagde ...

Hvor er den bare flot - den ligner rigtig mege voksenudgave fra 'feminin strik', som også er rigtig flot. Jeg tror gerne at elastikken i taljen er en must og så er det jo flot udført. Jeg forstår bestemt godt den lykkelige ejer :-)
Stine